Budapesta, Part 1 – Food & Festival

22 Aug

Daca te loveste intr-o zi senina dorinta de a merge la festivalul de la Sziget, unde sa zicem ca iti doresti de mult timp sa ajungi, s-o faci fara sa stai pe ganduri.

***

Orasul Budapesta nu m-a atras niciodata, dar ideea de a-i vedea pe Interpol si The National vara asta mi-a batut orice reticenta, si bine a facut. Sziget-Budapesta e o experienta care merita toti banii (si care, btw, voi demonstra mai jos ca nu sunt asa multi).

Ce se mananca la Budapesta?
Sincer vorbind, eu am mancat tot ce-am prins 😀

Sejurul a inceput porceste cu o omleta cu carnati & cartofi prajiti, pe strada Vaci. Deosebita omleta, insa nu va recomand sa mancati in zona – e o pietonala celebra, pentru turisti, cu suveniruri la fiecare pas, iar mancarea e mult mai scumpa decat in rest. Omleta a costat 1200 forinti, echivalentul a 18 lei. Dar sa zicem ca am platit 8 lei pentru ideea de a folosi carnati in omleta for as long as i live. Mmmmmmm…

A continuat in acelasi ritm, la terasa Muzeului National – sau Galeria Nationala? Nu mai stiu cum ii zice, eram prea concentrata sa gasesc restaurantul – (cocotat frumos pe un varf al Budei), cu preturi mult mai bune, spre surprinderea mea. Terasa are o vedere superba la Dunare si toate cladirile culeanu de pe marginea Pestei, plus un super gulas.

Si un super strudel cu branza si crema de vanilie, absolut fantastic, la care inca visez. Vanilla slurp! 

Tot meniul – 1850 forinti (29 lei), in care intra si panorama splendifera. Restaurantul se numeste Halaszo Fiu. Go figure that out.

Si, sa vezi chestie, cazarea noastra era fix in mijlocul strazii Raday, vestita si recunoscuta prin Budapesta drept „strada restaurantelor”. Recomand apartamentele de acolo, cu mare drag :))

Pe raday Utca un grup vesel s-a intalnit intr-o seara cu aceste cheese dumplings foarte sexy si apetisante (probabil datorita look-ului de galuste cu prune, dar si continutului de branzica), pe care le-am platit cu 800 HUF.

Insa, pe langa restaurante, marile revelatii 😀 ale vacantei au fost doua chestii gasite in supermarketuri, inexistente in Romania:

bere cu portocale. Redd’s draga, te-am pupat pe portofel! 

si

crispy M&M.

I will always love you, cum spunea Whitney. Pe durata sederii mele in Ungaria, M&M probabil au avut un varf spectaculos de vanzari si vreau sa mi se multumeasca pe aceasta cale. Nu e usor sa dovedesti atatea pungi pe zi 🙂

Ce trebuie vizitat la Budapesta?
Pe langa ce scrie frumos la ghid, mi-au placut maxim Muzeul Martipanului (bineinteles, un post intreg despre asta in curand:D) si la Hospital in the Rock, care este exact ce ii spune numele, plus adapost nuclear.

Finally, cel mai important, festivalul Sziget 2011.
Pentru ca e un blog culinar, ma voi abtine pe cat posibil, dar OH BOY! a fost DEMENTIAL! 45 euro biletul pe zi, in care au intrat in total Interpol, Rise Against, Gogol Bordello, Manic Street Preachers si THE NATIONAL! :X:X:X. Optispe euro formatia, practic, ca am fost in doua zile.

Unii s-au intors mai fani The National decat au plecat, altii au declarat iubire vesnica pentru Interpol. Daca aveti ocazia sa-i vedeti vreodata live pe The N, s-o faceeeeti! Mi-a saltat maioul pe mine de la emotiim-a durut gatul considerabil dupa aia, am sarit si am luat coate in gura, si a meritat fiecare secunda. Matt Berninger este cel mai tare showman si are o voce incredibila, altfel nu-mi explic de ce se aruncau sutiene spre scena din toate partile… 😀

Si da, am fost ATAT de aproape!

Goosebumpsi garantat de aici. Piesa asta e intr-un mare mare fel, n-au cantat-o la festival, dar e noua si pariez ca o sa va placa.

xoxo

4 răspunsuri to “Budapesta, Part 1 – Food & Festival”

  1. Sabina 24 August 2011 la 11:41 AM #

    I miss Budapest si gulasu’…a LOT!

    • Uana 24 August 2011 la 11:52 AM #

      Acuma vine 2012 :)) PS: Daca vrei sa rezolvam cu gulasu’, am paprika.

  2. milena 24 August 2011 la 12:46 PM #

    ce frumooooooos. <3.

Lasă un răspuns

