Cea mai misto chestie pe care am citit-o luna asta

10 Mai

“Când zic „mi-ar plăcea să-ţi gătesc ceva, într-o zi“ zic „mi-eşti drag(ă)“. Gătesc – (mă) dăruiesc; cum glumea un prieten: cînd vreau să mi te-apropii, să mă exprim afectuos şi nu găsesc mijloace, pentru moment, în mine, tot vine ceva căldură din cuptor, nu pleci de la mine cu sufletul gol.

Dacă ţi-am gătit, măcar o dată, ştii cîteva lucruri importante despre mine. Cînd nu pot găti, îmi lipsesc zgomotele bucătăriei, fâşâitul verdeţurilor spălate, toc-toc-ul constant al lamei cuţitului retezând legume, hârşâitul pietrei de ascuţit cuţite, freamătul supelor care fierb pe plite, clinchetul paharelor şi al tacâmurilor, scârţâitul ceramicii bine lustruite. E un ritm familiar, liniştitor şi energizant, în acelaşi timp, în zgomotele-astea, e o orchestră pe care-mi place s-o dirijez, în mijlocul căreia mă odihnesc psihic muncind fizic. Găsesc tihnă, normalitate şi bucurie în cele mai presante şi copleşitoare momente din activitatea din bucătărie.

În perioade dificile, în momente absurde, în clipe de-ndoială, cînd nu mai ştiu sigur care-i pasul următor, încep prin a coace o pîine. Până termin de frămîntat aluatul, ştiu din nou cine sunt; până dospeşte, realitatea capătă din nou consistenţă.”

Violeta DincăGătitul și starea de bine”, Pseudodependențe, Dilema Veche iulie 2011

*rețeta de tartă coming soon, m-am reapucat de treabă 😀 OLE!!!!!

Lasă un răspuns

