Clătite americane cu bacon prăjit

18 Dec

clatite americane

În diminețile de weekend cu zăpadă, mă trezesc, mă rostogolesc din pat, calc în Lola, îmi pun cinci pulovere în cap, apoi  îmi croiesc drum spre bucătărie, plescăind. Până scap de aura de Ebenezer Scrooge care umple atmosfera, trece o cafea, un stol de ciori la fereastră, un Samoyed plictisit prin cadru, după care mă prind că mi-e foame.

Un „merde” mai târziu, urmat de revelația că sunt tufă la idei de mic dejun, mă împinge înapoi în cameră: PSter, ce-ai zice să prăjim niște bacon?, șoptesc suav. Ploaia de blesteme (p#!@#, nu iar!, f!@@?) pe care o deslușesc de sub plapumă mă convinge că am avut o idee bună, așa că mintea mea concepe instantaneu un meniu: bacon prăjit cu clătite americane, însoțite de fasole, icre, unt și ceapă verde. ¡Olé!

~~~~

PENTRU CLĂTITELE AMERICANE

110g de făină
1/2 linguriță praf de copt
1 vârf de sare
1 linguriță de zahăr
1 ou mare
15g de unt, moale
150ml de lapte

Pune toate ingredientele într-un robot de bucătărie și mixează-le până obții o compoziție moale, omogenă. Încinge o tigaie nonaderentă, cu puțin unt, și toarnă compoziție direct din vasul robotului în tigaie. (trebuie să pui cam 3-4 linguri / 1 bucată). Când suprafața clătitei începe să bolborosească, întoarce-o.

Între timp, prăjește 150g de bacon feliat, toacă 1 legătură de ceapă verde, fă rost de 200g de fasole și 1 cutie de icre de crap.

clatite americane

~~~~

Apoi, back in Neverland, se pun la încălzit două căni de Winter Jack, se savurează pe îndelete (MMmMmmmM… despre Winter Jack într-un post viitor,  e cea mai mișto chestie de iarnă pe care am băut-o).

Se adoarme la loc.

Lasă un răspuns

