Adevărul despre Street Food de București

16 Apr

_ALX1808

Pentru cine a deschis mai târziu internetul, luna aceasta am încercat din nou să câștig Pulitzerul culinar cu un feature superb. Superb, vă zic. Articolul se numește „5 zile de Street Food în București” și prezintă, evident, 5 locuri unde putem să mâncăm bine în stradă.

V-ați putea întreba, oare, cum am ajuns eu la acest shortlist de 5 locuri pe care să le elogiez în revistă? Ei bine, am crăpat mult în mine. Diverse. Kilograme de șaorma, de covrigi și alte asemenea au fost mâncate pentru documentarea materialului, pe toată suprafața orașului.

De ce, v-ați putea întreba? Aici e simplu. Pentru că îmi place să mănânc pe stradă, mergând, dar îmi place să fie și bun. Deși am multe calități rare, „gurmandă” nu e una dintre ele, cu toate astea nu pot să mănânc șaorma din orice loc, nici covrigi, nici merdenele. Pentru că sunt atât de proaste de obicei încât nici la mine nu intră. Îmi place să pot lua chestia respectivă la pachet și să o înfulec fără să respir, în timp ce fac maximum de firimituri și sos pe bluză. (Acum câteva zile mi-am făcut de rahat BFF-ul în Bershka, fiindcă încercam să mă uit la o vestă în timp ce o frecam de crenvurștiul în foietaj din mână. Așa că m-au dat afară.)

În ordinea preferințelor personale, aveți aici topul.

1. Calif – Dil Kebab. Oamenii ăștia pui dovlecei căliți în kebab!!! (That shit cray! to put it in the words of Kanye West.) Și cașcaval!!! Și morcovi!!! Și sos proaspăt de roșii!!! E, by far, cea mai bună șaorma-kebab-whatever mâncată vreodată.

_ALX8521

_ALX8533

2. Creperie D’Amour. Pentru cele două tipe curajoase și extraordinare care au deschis-o. Pentru că sunt mai bune decât alea din Vamă, sunt flancate de office building-uri în Pipera, pentru că au fluturași pe rulotă și ingrediente proaspete și cu asta îmi odihnesc valiza.
_ALX1705

3. Gyros. Pentru că PORC! PORC CROCANT!

_ALX8619

4. Toan’s și 5. Covrigăria de vizavi de cimitirul Bellu

_RKX3479

Doamna Florina Dincă, proprietara uneia dintre puținele covrigării pe vatră rămase în București

Povestea din spatele pozelor și al prostiilor pe care le-am scris eu aici o găsiți în ediția de aprilie Good Food.

Poze: Alex Nicodim și Raed Krishan

Lasă un răspuns

