Fumatul în restaurante

1 Apr

carrie bradshaw

Există acest restaurant în Militari care se numește „Le Cave„, unde am mâncat de două ori și de fiecare dată era gol. Mâncarea e foarte bună (+ e singurul loc din cartier cu confit de raţă pe care îl știu) și e într-o proximitate fericită faţă de unde stau. Singura problemă – nu se fumează înăuntru. Motiv pentru care am renunţat să mergem până la vară.

Am văzut că majoritatea restaurantelor de la noi au două compartimente – unul pentru fumători și unul pentru nef. Dacă e atâta loc pentru toată lumea, de ce nu putem lăsa lucrurile așa?

De fapt să mă exclud din pronume.

De ce nu puteţi lăsa lucrurile așa?

Dacă există un spaţiu pentru fiecare, de ce insistaţi să nu mai existe ăla pentru noi? Uneori mă simt ca și cum nefumătorii ar încerca:

1. să mă pedepsească pentru cele patru ţigări din fiecare zi (+4 dacă ies la masă prelungită, ajung la +10 în funcţie de cantitatea de vin). Seamănă cu un fel de chestie religioasă: dacă noi nu fumăm, nici tu nu fumezi / dacă noi nu facem sex înainte de căsătorie, nici tu n-o să ai voie să faci sau o să te facem să te simţi atât de prost încât poaaate renunţi și îţi dai seama ce urât e ce faci ntz ntz ntz.

2. să mă salveze de la groaza de la care ei, cumva, prin Metode de bestseller, frustrări și strâns din dinţi, s-au salvat. Au trecut de partea cealaltă, unde aerul e ca la Piatra Craiului și zeul plămânilor roz le zâmbește.

Doar pentru că voi aţi trecut printr-o perioadă de „purificare” (masochistă, dacă mă întrebaţi pe mine) nu înseamnă că toată lumea vrea asta. Par example, eu NU VREAU să mă las de fumat. Fumez puţin comparativ cu alţii, dar niciodată pentru că mă abţin, ci pentru că doar atât îmi vine. Jur.

Aud de 20+ de ani că fumatul e nociv, sunt foarte de acord – sănătos sigur nu e, DAR e o plăcere. Pentru unii dintre noi, merge mână în mână cu mâncarea bună, vinul, ciocolata, Game of Thrones, ce vreţi. Poate nu uitaţi chestia asta înainte să semnaţi petiţii prin care să nu mai fumeze nimeni pe o rază de 2km în preajma voastră. Ca americanii care fac review negativ unui hotel din staţiunea X fiindcă la un moment dat, în timpul săptămânii de concediu, au vizitat o staţiune Y situată la 30km și cineva fuma undeva într-un tufiș.

Nu toate lucrurile au rolul de a ne face mai sănătoși și mai frumoși. Unele se întâmplă pur și simplu pentru plăcere. Dacă vreţi să transformaţi lumea asta într-un loc aseptic, o să vă plictisească la un moment dat.

4 răspunsuri to “Fumatul în restaurante”

  1. iluminisme 1 Aprilie 2014 la 3:57 PM #

    asa este, ar trebui sa existe o zona impartita, nu sa dipara de tot din peisaj spatiul pentru fumatori, cu toate astea, urasc sa imi afume cineva desertul :)))

    • Uana 2 Aprilie 2014 la 11:29 AM #

      😀 aham

      • Catalin 3 Aprilie 2014 la 6:46 PM #

        Sa zicem ca mie mincarea imi provoaca gaze. Sa zicem ca atunci cand le elimin ma simt foaaaarte bine, Crezi ca as putea face asta in restaurant? Sau poate mirosul i-ar deranja pe ceilalti? Dileme, dileme …

      • Uana 3 Aprilie 2014 la 10:19 PM #

        Nu stiu cum se pot compara cele doua, fumatul cu gazele, dar fie*. Pentru dezbatere 🙂
        Ce spuneam eu in text (poate ar trebui sa il rescriu ca sa ma fac inteleasa) este ca ar trebui sa coexiste cele doua categorii. Sa avem spatii pentru fiecare, SEPARATE. In acest fel, cei care nu au chef sa-mi respire fumul sa nu o faca. De ce n-ar fi bine asa, nu stiu.

        *Nu sunt de acord cu aceasta comparatie, fiindca, par example, nu cunosc pe NIMENI caruia sa ii placa mirosul propriilor gaze. Sau, cel putin, pe nimeni care sa recunoasca asta.

Lasă un răspuns

